keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Koulu haisee.

"Vitun hikari" Tuota toteamusta kuulee liian usein, ja haluisinki ottaa puheeks, mitä vikaa on jos joku haluaa panostaa kouluun?  Onko kiitettävät numerot muka jotain häpeäpilkkuja? Ja onko se ylipäänsä sun ongelma, jos joku toinen haluaa hyvän ammatin? Jos sulla on tietyt tavotteet tulevaa ammattias varten, ja tiiät et sun pitää saada tietyistä aineista kasi, nii kannattaako silti tähdätä sinne kasiin? Ite tähtään aina kymppiin, koska hyvistä numeroista on aina hyötyä. Koulussa ei oo edes tarkotuksena saada hyviä numeroita, ja päästä vaa läpi peruskoulusta, siellä valmistellaan oppilaita tulevaisuutta varten. Joskus kannattaa miettiä että ketä sä huijaat? Jos sä pääset peruskoulusta lunttaamalla kaikki kokeet, niin mitä sä sitte isona osaat, et mitään. Et tuu pärjäämään missään peruskoulun jälkeen, jos et oo yrittänytkään panostaa. 

Sitte se että ku ihmiset tulee vaan tunneille pelleilemään. Mitä ideaa edes tulla kouluun, jos ei opiskelu kiinnosta. Jääkää vaikka vaan kotiin pelleilemään, koska te häiritsette muiden opiskelua, pilaatte muiden tulevaisuutta omanne ohella. Sitte häiriökäyttäytymisestä wilmassa syytetään nimenomaan wilmaa, tai opettajia. Jos oot koko tunnin juossu ympäri luokkaa, ja huutanu jtn omaasi, ja vaikka katkonu liituja, nii turha myöhemmin valittaa et "Wilma pilas mun elämän" miettikääpä et kuka sen oikeestaan pilas? Ymmärrän hyvin jos oot ollu jossain transsissa ja tehnyt asiat tajuamattasi mitään, mut en pidä tota kauhean mahdollisena. 

Mut te jotka vaa dissaatte niitä jotka saa hyviä numeroita, ja pidätte koulunkäyntiä turhana, nii nähää sitte joskus ku kruisailen autollani teidän ohi ku makaatte katuojassa puolialasti ku ei oo varaa taloon, vaatteisiin, ruokaan yms. :)










21 kommenttia:

  1. uuuuuuuuuuuuu näppärä teksti :--------)

    VastaaPoista
  2. Samalla linjalla mennään sun kanssa. Itte oon nähtävästi "etupenkkiläinen" eli ihan kiitettäviä numeroita saan ja sitte siitä nipotetaan että on hyvä oppilas. Miks se ei mee toisin päin? O; Meijän koulussa on käytössa semmone parkki mihi laitetaa oppilas käytävän sijaan, mut opettajat ei osaa oikee käyttää sitä. Aina on viimenen varotus mut aina vaan uhkaillaan. Olen puhunut. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep 'etupenkkiläinen' minäkin, vaikka takarivissä istunkin, mutta kiitetäviin pyritään. Meillä on ollu samanlainen parkki nyt vissiin viikon tai pari, mut eipä se oo oikein käytössä. Eka tulee viiminen varotus, ja sitte viimesistä viimenen ja sitärataa.

      Poista
  3. oon ihan samaa mieltä kanssas!

    undertheblueskywith-me.blogspot.com

    VastaaPoista
  4. mihin ammattiin sä aattelit isompana :D ? ja totta tää teksti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ööh mulla ei oo oikeastaan mitään hajua. Aattelin jonkumoista kirjaa kirjottaa joskus, mut siinä sivussa sitte jtn muutakin, tässä sitä yritetään keksiä.

      Poista
  5. oon aina häpeilly viitata tunnilla vaikka tietäisin kaiken, koska ihmiset on just tota mitä toi teksti kertoo. nyt ku joku (sinä) kerto asian tolta kannalta nii aion viitata ahkerast heti huomenna ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, tulipas hyvä mieli. Kannattaa viitata, ei välii niist muista, tehkööt mitä tekee.

      Poista
  6. Meijän luokka on täynnä kauheita häiriköitä, joskus tekis oikeesti mieli vaan marssia jonkun semmose luokse, lyödä turpaa ja huutaa että turpa kiinni!
    Mua itteeni sanotaan joka vitun päivä hikeks, vaan sen takia, etten juokse ympäri luokkaa ja riehu. Mutta oikeesti se on niin raivostuttavaa, kun ite ainakin haluan hyvän ammatin, enkä aijo päätyä minnekkään mäkkärin tiskille, niin ne häiriköt ei anna edes pienintäkään rauhaa opiskeluun.

    Kiitos oikeesti tästä teksistä! Tekis mieli oikeesti kopioida ja laittaa facebookkiin, mutta en iha viiti... :P

    http://tryffelisika.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ärsyttää tommoset. Ite yritän olla vaa välittämättä. :) Saa tätä kopioida jos pistää vaa vaikka sitte jtn mainintaa et tää on mun. ;)

      Poista
  7. Toi on niin totta. Ei sen luulis kenenkää hanuria kutittelevan, jos toinen haluu panostaa kouluun ja sitä kautta saada sen ammatin minkä oikeesti haluu. Vaikken itekään mitenkään erityisesti panostanu, ni asiat jäi suht hyvin mun päähä ja ka oli 8 tasoo, ja pääsin sinne minne halusin.
    Toisaalta toi pelleily on mulle ihan jees, tiettyinä annoksina. Niille on kiva nauraa :--) Mut sitku seki menee liiallisuuksiin ni raivostuttavaa :D
    Rustasinpa taas järkevää kommenttia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo jos se menee kohtuullisuuden rajoissa, nii saa jonkinmoista piristystä muuten raskaaseen koulupäivään.
      Ihan viisas kommentti oli.

      Poista
  8. oon täysin samaa mieltä. oon kuullu tota samaa kolmosesta lähtien ja mua harmittaa siin eniten se, etten ees ole hikke - mullon vaan hyvä muisti ja kuuntelen tunneilla hyvin. meiän luokka on täynnä just tommosia mitä tuol mainitsit, mut yritän ohittaa ne ärsyttävät kommentit ja ajatella, et eihän se mun vika oo jos oon teitä viisaampi. ala-asteel en ollu ihan yhtä päättäväinen, en koskaan viitannu ja en tahallani valmistautunut kokeisiin mitenkään.
    mut ihan tosi tekstia tosiaan! :)

    ss-timeisfleeting.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään juuri edes lue yms, viittailen ja kuuntelen. Asiat vaa tarttuu mun aivoihin, mut joo en valita.

      Poista
  9. Oon samaa mieltä. Ihania kuvia kissasta :3

    VastaaPoista
  10. Mutta saanen muistuttaa, ettei ne hyvät numerot ja tulevaisuuden ammatti & palkka kulje käsi kädessä. Toki se, että oot saanu koulussa hyviä numeroita, kertoo, että sillon pystyt tekemään asiat kunnolla ja se onki sitte suuri apu tulvaisuudessa. Ja ei niistä kokeista/läksyistä/muustakaan kannata stressiä ottaa, sillä niin ISO vaikutus niillä ei kyllä ole.

    Ja miks aina hyvä palkka rinnastetaan onnellisuuteen, vaikka pienempi palkkasempikin voi ihan yhtä hyvin olla onnellinen ja onnellisempikin. En sano, etteikö olis monia tutkimuksia siitä, kuinka varakkaammat ihmiset on onnellisempia ku elämässä on ns. turvallista, eikä oo suurta pelkoo siitä, että talous menis konkkaan jos jotain odottamatonta tapahtuu... Ja kuitenki ne palkka erot on loppujen lopuks aika pieniä.

    MUTTA huomioi myös, että oon silti samaa mieltä ton tekstin kanssa, mutta pitää kattoa asioita monelta kantilta... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on hyvä kommentti :) Mutjuu eiköhän voida todeta että tulevaisuus tulee olemaan helpompaa jos opiskelee hyvin. Ja kuitenki sit esim en mä haluis aikuisena et mun perhe joutuu kärsimään nälässä jos mulla ei oo varaa ruokaan ja sillee.

      Mut hyvä kannanotto ;)

      Poista